close

  • Być wiernym Ojczyźnie mej, Rzeczypospolitej Polskiej
  • AKTUALNOŚCI

  • 27 czerwca 2019

    Wieczorem 27 czerwca w ambasadzie RP w Wiedniu odbył się koncert muzyki polskiej w wykonaniu Aleksandry Zamojskiej (sopran) oraz Macieja Skarbka (akompaniament).

    W programie koncertu znalazły się m.in. pieśni „Wiosna“, „Latem brzózka mala“ i „Dumka“ Moniuszki, „Dafni“, „Più non desidero“ (Polonez), „Zamilcz, ach zamilcz już“ Michała Kleofasa Ogińskiego i „Polecialy pieśni moje“ i „Jesienią“ Stanisława Lipskiego. W związku W związku z rokiem S. Moniuszki dominowały utwory tego artysty.

    Wśród licznie przybyłej publiczności znaleźli się m.in. przedstawiciele instytucji kulturalnych i Urzędu 13. Dzielnicy. Koncert poprzedziło zwiedzanie wyznaczonych pomieszczeń ambasady i ogrodu.

    Koncert odbył się we współpracy z  Urzędem 13. Dzielnicy (Hietzing).

     

    Wykonawcy:

     

    Aleksandra Zamojska

    absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie oraz salzburskiego Mozarteum, dwukrotna stypendystka Ministerstwa Kultury i Sztuki oraz stypendystka Rządu Federalnego Austrii. Debiutowa w w 2001 r. w Théâtre des Champs-Élysées w Paryżu, od tamtej pory była goszczona przez wiele prestiżowych scen europejskich.

    W 2002 r. wystąpiła na festiwalu Ruhr Triennale w oratorium Drabina Jakubowa Schönberga pod dyr. K. Nagano, a z K.Wien w kolażu muzyczno-baletowym Wolf z muzyką Mozarta. W Montpellier pod batutą M. Minkowskiego wykonała oratorium Chrystus na Górze Oliwnej L. van Beethovena i zagrała Paminę z Czarodziejskiego fletu W.A. Mozarta. W paryskich teatrach Bastille i Palais Garnier śpiewała w operach: Borys Godunow M.P. Musorgskiego, Miłość do trzech pomarańczy S. Prokofiewa, Eliksir miłości G. Donizettiego, Orfeusz i Eurydyka Ch.W. Glucka (reż. P. Bausch) oraz w Don Giovannim W.A. Mozarta (reż. M. Haneke). 2006 – na Festiwalu Salzburskiego w Bastien i Bastienne oraz Dyrektorze teatru. Z Berlińską Orkiestrą Symfoniczną wykonała pieśni K. Szymanowskiego, a z Bamberger Symfonikami Chantefleurs et Chantefables W. Lutosławskiego. Interpretowała partie napisane specjalnie dla niej: 2007 – w Madrycie w spektaklu Zangezi H. Parr, 2008 – w Paryżu oratorium Et iterum venturus est P. Bannister. 2008 na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Sakralnej „Gaude Mater” zaśpiewała niedawno odnalezioną arię sygnowaną nazwiskiem Mozarta – Jesu dulcis memoria. Wraz z Wiener Akademie i Martinem Haselböckiem brała udział w spektaklu The Infernal Comedy z aktorem J. Malkovichem. Na festiwalu w Herrenhausen wystapiła w performance-monodramie Semele G.F. Händla, przedstawionym jako pokaz mody V. Westwood. Spektakl prezentowany i nagrodzony na Sydney Festival i w Korei. 2011–2013 – w teatrze we Freiburgu partia Gildy w Rigoletcie G. Verdiego, Almireny w Rinaldzie Händla, sopranową partię w Królu Arturze H. Purcella i Jenny z Mahagonny K. Weila.

    Brała udział w festiwalu Händla w Göttingen, Glucka w Norymberdze, Schwetzingen, Chinach. Interpretacją La voix humaine Poulenca w reż. K. Bohn w Salzburgu zapoczątkowała współpracę w ramach Theatergruppe Eigenregie.

    Wielokrotnie nagradzana, m.in. w konkursie im. A. Sari w Nowym Sączu, L. Popp w Bratysławie, Dusznikach-Zdroju, Schwetzingen. Mieszka w Salzburgu.

     

    Maciej Skarbek

    ur. w Rzeszowie. Pierwszy etap swojej edukacji muzycznej ukończył z wyróżnieniem w Rzeszowie pod okiem Żanny Parchomowskiej. Ukończył studia magisterskie w klasie Jury Margulisa. Jest laueratem wielu międzynadrodowych konkursóqw, wsytęspuję również jako solista i kameralista w wielu krajach, m.in. w Niemczech, Izrealy, Japonii, Kuwejcie, Norwegii, etc. Ten młody pianista współpracował z wieloma profesorami, m.in. Natalią Gutman, Hatto Beyerle (Alban Berg Quartett), Rainerem Schmidtem (Hagen Quartett), Leonidasem Kavakosem, Pavelem Vernikovem, Menahemem Presslerem (Beaux Arts Trio), Cyprienem Katsarisem und Paulem Badura-Skoda.

    Drukuj Drukuj Podziel się treścią: